روال‌های 37 گانه دانشگاه

 

روال‌های پشتیبانی

عنوان روال منظر معیار کلیدی عملکرد 1 معیار کلیدی عملکرد 2 معیار کلیدی عملکرد 3
ایجاد و پایش رونده سلامت کارکنان، اساتید و دانشجویان تمرکز بر مشتری رضایت جامعه هدف (کارکنان، اساتید و دانشجویان)    
توسعه سرمایه انسانی دانشگاه با تمرکز بر
بین‌المللی شدن دانشگاه
تمرکز بر مشتری اثربخشی دوره‌های داخلی اثربخشی دوره‌های بین المللی رضایت کارکنان
توسعه جهشی فضاهای فعالیت دانشجویی (Student Union) تمرکز بر مشتری سرانه فضای فیزیکی مختص به فعالیت های دانشجویی رضایت دانشجویان  
بازاریابی و کمپین معرفی دانشگاه به هدف جذب بیشتر منابع موقوفه درآمدزا ارتباط با محیط و جامعه تعداد کمپین‌های برگزار شده برای جذب خیرین و واقفان کشور    
کمپین برای حفظ محیط زیست در منطقه پیرامون دانشگاه با همکاری دانشجویان ارتباط با محیط و جامعه تعداد کمپین های برگزار شده برای حفظ محیط زیست    
برون سپاری خدمات رفاهی دانشجویان و امور پشتیبانی دانشگاه تعالی عملیات رضایت دریافت‌کنندگان خدمات درصد فعالیت‌های برون‌سپاری شده تحلیل شاخص هزینه- فایده (برای هر یک از فعالیت‌های برون سپاری)
روان سازی و تسهیل فرآیندهای دانشگاه با تأکید بر کاهش جهشی بوروکراسی و استفاده از سیستم های یکپارچه اتوماسیون اداری تعالی عملیات متوسط زمان انجام فرآیندها (به تفکیک فرآیند) رضایت کارکنان و ارباب رجوع  
پایداری اقتصادی دانشگاه و افزایش دارایی‌های موقوفه دانشگاه رشد (توانمندی مالی) ارزش ریالی موقوفات مالی به ازای هر دانشجو ارزش ریالی عایدات موقوفات سرمایه ای با بازدهی به ازای هر دانشجو ارزش ریالی موقوفات سرمایه‌ای بدون بازدهی به ازای هر دانشجو
توسعه منشور حقوق و مسئولیت های اجتماعی کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان و آموزش آن نوآوری در عملیات تعداد بازرسی انجام شده توسط دفتر ارزیابی و بهینه سازی عملکرد درصد گزارش ها و شکایت بررسی شده توسط دفتر ارزیابی و بهینه سازی عملکرد رضایت کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان
تقویت پایداری زیست محیطی دانشگاه و برنامه جامع نگهداری با اولویت فضاهای آموزشی و دانشجویی پایداری سرانه مصرف انرژی دانشگاه (به تفکیک نوع انرژی) سرانه هزینه انرژی دانشگاه

روال‌های آموزش

عنوان روال منظر معیار کلیدی عملکرد 1 معیار کلیدی عملکرد 2 معیار کلیدی عملکرد 3
نظام‌مندی توسعه آموزشی دانشگاه (گروه-ها/رشته ها) با تأکید بر رشته‌های بین رشته‌ای تمرکز بر مشتری تعداد رشته های میان رشته ای ایجاد شده پس از عملیاتی شدن این روال تعداد رشته های تعیین تکلیف شده (براساس الگوی ارگانیک/مهندسی شده) رضایتمندی ذی نفعان آموزش
هوشمندی در پذیرش دانشجوی کیفی تمرکز بر مشتری نسبت دانشجویان پذیرفته شده از دانشگاه های تیپ 1 به کل دانشجویان پذیرفته شده سرانه دانشجویان نمونه پذیرفته شده به ازای رشته های تحصیلی نسبت دانشجویان بین المللی پذیرفته شده به کل دانشجویان پذیرفته شده
گسترش فعالیت های انجمن دانش آموختگان (تقویت انجمن دانش آموختگان در بازخوردهای عملکرد آموزش) ارتباط با محیط و جامعه تعداد دانش آموختگان عضو انجمن تعداد جلسات با دانش آموختگان منتخب نرخ کاربران فعال در شبکه های طراحی شده برای ارتباط دانش آموختگان
بازارسازی و کمپین معرفی دانشگاه ارتباط با محیط و جامعه تعداد روزهای باز برگزار شده تعداد بازدید برگزار شده برای دانش آموزان مدارس و دانشجویان دانشگاه‌های برتر کشور  
آموزش ترکیبی (حضوری +الکترونیکی) تعالی عملیات درصد تعداد درس های برگزار شده به شیوه ترکیبی رضایت اساتید،دانشجویان و فارغ التحصیلان  
روان سازی و تسهیل مقررات آموزشی تعالی عملیات سنجش مدت زمان صدور گواهینامه های آموزشی ارزیابی تعداد پرونده های طرح شده در شورای آموزشی دانشگاه سنجش میزان رضایتمندی دانشجویان و دانش آموختگان از کارآمدی قوانین و خدمات آموزشی دانشگاه
توسعه اقتصاد پایدار آموزشی رشد (توانمندی مالی) درآمد کسب شده از محل آموزش های غیر دولتی (به تفکیک نوع دوره و رشته) نسبت دانشجویان پذیرفته شده از دانشگاههای تیپ 1 به کل دانشجویان پذیرفته شده کیفیت پایان نامه ها و رساله‌های کلیه دانشجویان
اثرگذاری متقابل آموزش و اشتغال و ارتقای اثربخشی آموزش و غنی سازی با آموزش های نوین مهارتی نوآوری در عملیات درصد دانش آموختگان شاغل (به تفکیک رشته و جنسیت) درصد دانش آموختگان شاغل در شغل مرتبط با رشته تحصیلی (به تفکیک رشته و جنسیت) رضایت دانش آموختگان از رشته های تحصیلی و کارآمدی خدمات ارائه شده
دوره‌های آموزشی مشترک با دانشگاه‌های
بین‌المللی
نوآوری در عملیات تعداد دوره های بین المللی
راه‌اندازی شده
 
ارزیابی کیفی دوره های
راه‌اندازی شده
 
رضایتمندی دانشجویان و اعضای هیأت علمی
سرآمدی آموزش و ایجاد توازن بین آموزش و پژوهش در فرایندهای توسعه هیأت علمی پایداری تعداد حوزه های تأثیرگذار در عملکرد آموزشی رضایتمندی ذی نفعان آموزش  
پویایی و بالندگی مستمر اعضای هیأت علمی (ایجاد مرکز پویایی اعضای هیأت علمی و توسعه فناوری‌ های یاددهی- یادگیری پایداری تعداد دوره های برگزار شده بر اساس برنامه مصوب رضایتمندی اعضای هیأت علمی رضایتمندی دانشجویان و دانش آموختگان

روال‌های پژوهش و فناوری

عنوان روال منظر معیار کلیدی عملکرد 1 معیار کلیدی عملکرد 2 معیار کلیدی عملکرد 3
تمرکز بر خلاقیت و نوآوری و ایجاد محیط و فضای مناسب توسعه خلاقیت و نوآوری در جهت کارآفرینی فناورانه در دانشگاه تربیت مدرس تمرکز بر مشتری تعداد طرح‌های کسب و کار نوآورانه ارائه شده تعداد طرح‌های کسب و کار نوآورانه حمایت شده تعداد دفاتر نوآوری تشکیل شده در دانشکده ها
برنامه ریزی در جهت توسعه و حضور مؤثردر فضای مجازی تمرکز بر مشتری درصد افزایش میزان مراجعه کنندگان طی یک بازه زمانی شخص درصد استفاده کنندگان از امکانات پورتال شاخص Alexa در بین دانشگاه‌های کشور
تقویت تعامل دانشگاه با دولت و صنعت به منظور برقراری ارتباط متخصصان تأثیرگذار دو حوزه ارتباط با محیط و جامعه تعداد محققین استفاده کننده از فرصت مطالعاتی تعداد سمینارهای ارائه شده توسط محققین استفاده کننده از فرصت مطالعاتی تعداد پایان نامه / رساله تعریف شده بر مبنای فرصت مطالعاتی
زیر ساخت حضور دیجیتال و کمپین معرفی دانشگاه در محیط های مجازی ارتباط با محیط جامعه تعداد کمپین برگزار شده برای تشویق اعضای دانشگاه به تولید محتوای دیجیتال نسبت تعداد اعضای دانشگاه که در تولید محتوای دیجیتال مشارکت دارند به تعداد کل اعضای دانشگاه  
تسهیل هر چه بیشتر فرآیند‌های پژوهشی دانشگاه تعالی عملیات نسبت مدت زمان انجام فرآیند های پژوهشی جدید نسبت به فرآیند های گذشته تعداد طرح‌های پژوهشی کلان و
بین‌رشته‌ای انجام شده در سطح مرزهای دانش با مرکز تحقیقاتی
بین‌المللی
 
تخصیص اعتبار ویژه کافی و هدفمند و مدیریت هزینه کرد آن به منظور ارتقاء و بهبود کیفیت خدمات پژوهش تعالی عملیات نظر سنجی از اعضای هیأت علمی نسبت تعداد اعضای دانشگاه که در تولید محتوای دیجیتال مشارکت دارند به تعداد کل اعضای دانشگاه  
ساماندهی بروندادهای علمی دانشگاه و تحول در نشر دانشگاهی تربیت مدرس تعالی عملیات تعداد کتاب های منتشر شده توسط ناشران بین المللی    
ایجاد محیط یکپارچه دسترسی و جستجو در پایگاههای اطلاعات علمی داخلی و خارجی و تقویت مستمر دسترسی به پایگاه های معتبر موجود تعالی عملیات تعداد‌ پایگاه‌های اطلاعات علمی تحت پوشش تعداد نشریات منتشر شده توسط ناشران بین المللس نسبت تعداد دانلود انجام شده از طریق سامانه دسترسی به جستجوی یکپارچه اطلاعات علمی
ساماندهی، ارتقاء و روز آمد کردن امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی تعالی عملیات رشد درآمد خالص حاصل از ارائه خدمات آزمایشگاهی نسبت جستجوی انجام شده در سامانه دسترسی به جستجوی یکپارچه اطلاعات علمی نظر سنجی از دانشجویان و محققان
تقویت توانمندی مالی دانشگاه تربیت مدرس از طریق رشد جهشی انجام پژوهش‌های کاربردی و توسعه ای رشد ( توانمندی مالی) تعداد پیشنهادیه پروژه پژوهشی کاربردی تدوین شده توسط اساتید میانگین میزان بهره برداری از تجهیزات آزمایشگاهی (به تفکیک تجهیز) درصد رشد ارزش ریالی طرح های پژوهشی انجام شده و فروش دانش فنی
جذب منابع مالب خیرین در حوزه‌ی علم و فناوری رشد ( توانمندی مالی) سهم سالانه خیرین از بودجه معاونت پژوهشی درصد دانشجویان بهره‌مند از حمایت مالی خیرین میزان بهره برداری از دستاوردهای علمی دانشگاه در واحد های تولیدی خیرین
تمرکز و هدایت منابع در قلمرو های تحقیقاتی نوظهور و پیشرو نوآوری در عملیات تعداد طرح های موثر در توسعه ملی تعداد طرح‌های پژوهشی کلان و
بین‌رشته‌ای انجام شده در سطح مرزهای دانش با مرکز تحقیقاتی
بین‌المللی
تعداد پروژه‌های بین رشته-ای کاربردی توسعه‌ای جهانی که با همکاری علمی محققان از ملل مختلف انجام و سرمایه گذاری آن را دولت‌های مختلف انجام
می‌دهند
ارتقا به سیستم اتوماسیون جامع دانشگاهی University Campus Solution نوآوری در عملیات درصد تعداد زیر سیستم‌های جزیره‌ای میزان در دسترس بودن اطلاعات میزان رضایت کاربران
تنوع پژوهشی دانشگاه در ارزیابی ‌بروندادهای پژوهشی نوآوری در عملیات متوسط تعداد بروندادهای پذیرفته شده    
توسعه خدمات ابری برای پژوهش نوآوری در عملیات میزان فلاپس موجود سرانه میزان فل‌پس مصرف شده توسط کاربران داخلی درصد فل‌پس مصرف شده توسط کاربران خارج دانشگاه
بهبود مستمر نگرش، دانش ومهارت‌های پژوهش های علمی ونوآورانه پایداری سرانه تعداد دوره‌های برگزار شده برای دانشجویان سرانه تعداد دوره های برگزار شده برای اعضای هیأت علمی نظر سنجی سنجش رضایت اساتید

ارتباط با ما

آدرس:

دانشگاه تربیت مدرس، معاونت آموزشی، مدیریت برنامه‌ریزی، گسترش و بازنگری، دبیرخانه کمیته راهبری طرح تحول
صندوق پستی 333-14115

تلفن و دورنگار:

82883137 – 82883063 – 82884129 - 82884107
82883148

ایمیل:

sp@modares.ac.ir

شبکه‌های اجتماعی:


کانال تلگرامی